reklama

Pomáhať a chrániť.

Myslím, že tento slogan vyjadruje túžbu národa, platiaceho nemalé peniaze za svoju ochranu subjektu s názvom POLÍCIA. Lepšie by znelo POLÁMAŤ A ZRANIŤ, alebo NAVŠTÍVIŤ A POSEDIEŤ; s ochranou to však nemá nič spoločného.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V nedeľu ma z celkom príjemného programu vytrhol telefonát môjho "firemného suseda", že sa niekto vlámal do jednej časti mojej firmy. Poprosila som ho, aby okamžite zavolal políciu no a kompetentné osoby. Keďže mám svoju školu v chránenom objekte, na prvom poschodí so zamknutou mrežou a so zamknutými sklenými dverami, bolo mi čudné, že práve ku mne a vlastne prečo? Čo v takej škole možno ukradnúť? Vo vylámanej časti nie je ani tabuľa, ani data projektor, len niekoľko lavíc, a možno vyššia hodnota - kávovar na drahé kávové kapsle. O promočných relikviách by zlodej či vlamač musel niečo vedieť, a keďže i ja ich niekedy veľmi dlho hľadám, neviem čo by si počal on, a načo by mu boli. Nič by za ne nekúpil. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak som zavolala synovi, aby sme tam prišli čo najskôr. U suseda-fotografa sedela krásna policajtka a jej kolega. "Zmizlo vám niečo?" spýtala sa hneď, ako vyšli na chodbu... "...moment, pozriem sa," odvetila som a pritom mi blyslo mysľou, prečo tu ešte nie sú žiadni technici, nikto zo strážnej služby, dokonca ani správca budovy?... prečo ma neupozornili, aby som sa ničoho nedotýkala? Automaticky som si stiahla rukáv saka na ruku, aby som nič nechytila a začala som študovať poškodenie dverí a v akom stave je zámok. Policajti si sadli do kresiel pre klientov, a znudene pozerali. No nič, sme v hlavnom meste Slovenska, a tu postupujú policajti menej profesionálne ako na takých kopaniciach, kde v prípade vlámania prvá veta policajtov je: "NIČOHO SA NEDOTÝKAJTE". V tomto prípade sa každý dotýkal všetkého. Ďalšia apatická otázka krásnej policajtky bola: "Budete podávať trestné oznámenie?" Poučená vlámaním do bytu mojej dcéry, ktoré sa uhralo dostratena, som sa opýtala: "A aký to bude mať zmysel? Že mi o mesiac príde od vás zdrap papiera s vetou: VYŠETROVANIE SME ZASTAVILI - PÁCHATEĽ NEZNÁMY? Tak to asi BUDE strata času..." Dúfala som, že sa policajti urazia, keď im nejaká nadnesená harpia strelí do očí niečo takéhoto, ale oni nie. Súhlasne pokývali hlavičkami s poznámkou "...asi tak nejak..." Medzitým prišla aj programová manažérka a zástupca majiteľa objektu. Vošla som do učebne anatómie s názvom LOCUS DISSECANDI a na prvý pohľad mi bolo jasné, že tam nič nechýba. Možno to niekto urobil z nenávisti voči mne, alebo zo závisti, čo ja viem... Vylomené a to dosť nepríjemne - boli len tie dvere. Napadlo mi: aké boli pokyny pre akciu na tento deň? Prečo neposilnili SBS, ak vedeli, že sa jedná o konkurz do slávnej súťaže jednej súkromnej TV? Veď popri spevákoch a iných "umelcoch" sem mohli preniknúť aj nesúťažiaci "umelci" s nejakým vlastným originálnym zámerom, či? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale viac, ako tieto detaily ma zaujali apatické tváričky policajtov, bezradne sediacich v kresielkach pre klientov... POMÁHAŤ a CHRÁNIŤ... toľko bezradnosti som ešte nevidela...

Takže milí priatelia, známi, občania, susedia, aj menej známi a neznámi... zapíšte si do svojich hlavičiek: POLÍCIA je tu na všetko ostatné, len nie preto, aby nám všetkým POMÁHALA a aby nás nejakým spôsobom CHRÁNILA. A z tohoto dôvodu by sme mali prehodnotiť všetky bonusy, ktoré si uplatňujú jej zamestnanci a keď stretneme policajta, nemali by sme pred ním sklopiť uši, ale preveriť si jeho skutočné kvality a postoje voči práci, ktorú vykonáva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale aj toto sa hovorí celé roky, hovorí sa, a hovorí..., len aby sa hovorilo...

Ľubica Lehotská

Ľubica Lehotská

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cogito, ergo sum... a čo ak to je inak? Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu